По принцип се интересувам дали има някакво значение... а иначе аз ще ги платя до края на тази година ...:д
Здравейте! Когато съм превеждала осигуровките явно в банката са се забавили  и в нап са отчели закъснение.... в следствие на което са начислили 2 ст. лихва. Искам да попитам  тази лихва до кога трябва да се плати? До края на календарната година или може да бъде прехвърлена и за следващата година.... има ли някакво значение и евентуално има ли някакви глоби ако не се изплатят тези лихви
Жената е освободена от това да плаща данък... предостави ни копие от ТЕЛК, но нещо друго дали трябва да ни предостави. В сайта на НАП е написано само за копието на ТЕЛК.
Каква точно декларация и от къде да я вземе... всъщност тя е една стара баба, наемът е далеч от 7920 лв. , а тя няма други приходи.
Наемодателят е с 74% инвалидност. Ето един цитат от сайта на НАП:

В случай, че получателя на дохода е физическо лице с 50 или над 50 на сто намалена работоспособност, следва ли да се удържа данък от предприятието или самоосигуряващото се лице, платец на доход от наем?

Ако получателят на дохода е с намалена работоспособност 50 или над 50 на сто и е представил пред платеца на дохода копие на експертно решение от ТЕЛК/НЕЛК, авансов данък се удържа след като облагаемият му доход от всички източници на доход, придобит от началото на данъчната година и подлежащ на облагане с данък върху общата годишна данъчна основа превиши 7 920 лева. Задължително условие е експертното решение да е валидно към датата/датите на изплащане на дохода от наем.

Въпросът ми е дали някой от вас се е сблъсквал с подобен случай и дали наемодателят трябва да представи нещо друго освен копието на ТЕЛК.
авансовият данък за доходите от наем
Здравейте!  Искам да попитам, ако лице плаща с над 50% нетрудоспособност плаща наем и иска да се възползва от 7920лв , които му опрощава държавата да не внася данъци за тях-само копие от телк ли трябва да представи или има и още нещо?
А ако лицето е с над 50% нетрудоспособност и изплатения наем не достига 7 920 трябва ли да се подава декларация?
Здравейте! Когато ЕТ плаща наем на физическо лице кой от двамата трябва да подаде декларация и да внесе данъка?
Съжалявам, ако ще задам глупав въпрос, но от скоро съм в тази сфера. Искам да попитам при сторниране на разход от минала година какво се явява-печалба за текущата или се променя финансовия резултат от миналата. И трябва ли да съм направила такъв размер разходи през текущата? Предприятието е ЕТ.Благодаря предварително.
Здравейте, в ЕТ неправилно е осчетоводен наем за 2013 година и трябва да се сторнира.  Има ли специфични условия ,при които трябва да се направи. Благодаря предварително.